نقش لمسه کوبی بر دکوراسیون داخلی

لمسه کاری یک هنر زیبا و ماندگار است. تاریخچه استفاده از لمسه کاری به سالهای بسیار قبل برمیگردد ولی امروزه استفاده از لمسه کوبی کاربردی تر شده و ما شاهد تولید درب ها و دیوارهای لمسه کوبی به منظور عایق صدا و حرارت هستیم.

استفاده از لمسه کوبی کاربردهای مختلفی دارد که قدمت زیادی در صنعت مبلمان و همچنین دکوراسیون داخلی دارد. علاوه بر مزایای کاربردی لمسه کوبی نقشی که بر زیبایی و دکوراسیون داخلی دارد غیرقابل انکار است.

لمسه کوبی چیست؟

لمسه کاری به شکل خاصی از فرم دادن به چرم و یا پارچه گفته می‌شود که در آن چرم و پارچه به صورت برجستگی و فرورفتگی‌های منظمی فرم داده می‌شود. شکل نهایی که پس از حالت دادن چرم روی درب حاصل می‌شود معمولا به شکل لوزی است.

نکته ای که باید بدانید این است که لمسه کاری یا لمسه کوبی فقط مختص محل خاصی نیست و شما میتوانید از آن بر روی دیوارها و درب ها و مبلمان و سرویس خواب ها و... نیز استفاده کنید. در دو مورد اخر کاربرد زیبایی و دکوراسیون بیشتر مدنظر است و از قابلیت عایق سازی توسط لمسه کاری چشم پوشی می شود.

همانطور که گفتیم از لمسه کوبی بر روی درب ها و دیوارها نیز استفاده میکنند و اینجا لازم است یادآوری کنیم استفاده از لمسه کوبی هیچ محدودیتی ندارد وشما میتوانید از آن برای آکوستیک کردن و زیبایی فوق العاده بر روی دیوارها و درب های استودیو و آموزشگاه های موسیقی، دیوارها و درب اتاق مدیران و پزشکان، دیوارها و درب استودیوهای صدابرداری، سینماها، آمفی تئاترها، کتابخانه ها، سالن های کنفرانس و سالن های تیراندازی و تمام اتاق های منزلتان استفاده کنید و هیچ محدودیتی در استفاده از این دیوارها و درب ها وجود ندارد.

کاربردهای لمسه کوبی

همانطور که پیش تر گفتیم لمسه کوبی کاربردهای متفاوت و زیادی دارد که در ادامه میخواهیم هرکدام را به تنهایی بررسی کنیم

دکوراسیون داخلی منزل:

استفاده از لمسه کوبی و لمسه کاری در دکوراسیون داخلی بسیار رایج و کاربردی است. دکورهای لمسه کوبی شده که از قابلیت شستشو بهره می برند عمر مفید بسیار بالاتری دارند و زیبایی به خصوصی به منزل شما میبخشد.

شما میتوانید از لمسه کوبی در قسمت های مختلف منزل استفاده کنید. برخی از لمسه های رایج در منزل شامل موارد زیر میشود: استفاده از لمسه کوبی برای درب ها و دیوارهای منزل، استفده از لمسه کوبی برای مبلمان و سرویس خواب و...

همچنین شما میتوانید در استفاده از لمسه کوبی تنوع و خلاقیت به خرج دهید و حتی به عنوان جالباسی بسیار شیک و زیبا متناسب با دکوراسیون منزل خود استفاده کنید

مبلمان و سرویس خواب:

همانطور که در بالا گفتیم در قسمت های مختلفی از منزل میتوان از لمسه کوبی استفاده کرد. در گدشته تنها لمسه کوبی مبلمان مختص فقط  مبل چسترفیلد بود ولی امروزه تقریبا تمام مبلمان با هر جنسی قابلیت لمسه کوبی را دارد و شما میتوانید به راحتی از این مبلمان ها استفاده کنید و نمای بسیار زیبایی برای منزل خود به وجود بیاورید.

همچنین برای قسمت های جلویی و پشتی تخت خواب نیز میتوانید از لمسه کوبی استفاده کنید و به این ترتیب زیبایی و جلوه بیشتری خواهد داشت.

عایق صدا و آکوستیک

کاربرد بسیار مهم دیگر لمسه کوبی عایق صدا بودن آن است به این صورت که از درب های و دیوارهای لمسه کوبی شده به عنوان درب و دیوارهای آکوستیک استفاده میشود. به دلیل حجیم شدن زیر کار هنگام لمسه کوبی تاصیر مستقیم بر روی عایق صدا بودن درب ها و دیوارهای لمسه کوبی شده دارد. 

مراکز تجاری و اداری

استفاده از درب ها و دیوارهای آکوستیک و لمسه کوبی شده در مراکز تجاری و اداری بسیار مرسوم است. زیرا این درب ها و دیوارها به صورت آکوستیک هستند و از ورود و خروج صدا جلوگیری میکنند. بناربراین شما میتوانید به راحتی از درب ها و دیوارهای لمسه کوبی شده برای درب اتاق مدیر، اتاق جلسه، سالن های همایش و تمامی اتاق های اداری و دانشگاهی استفاده کنید.

برای کسب از اطلاعات بیشتر در خصوص آکوستیک بودن درب ها و دیوارهای لمسه کوبی شده به لینک های زیر مراجعه کنید:

لمسه کوبی دیوارهای آکوستیک

چگونگی لمسه کاری درب های آکوستیک

کافی شاپ ها و رستوران ها

لمسه کوبی فقط مختص منازل و یا ادارات نیست. بلکه شما میتوانید در هر مکانی که قصد دارید دکوراسیون زیبا و با دوامی داشته باشد از لمسه کوبی استفاده کنید. بناربراین کافی شاپ ها و رستوران ها گزینه خوبی هستند. اگر شما قصد دارید دکوراسیون خاص و شیکی برای رستوران یا کافی شاپ خود داشته باشید استفاده از لمسه کوبی پیشنادی است که نباید به راحتی از ان بگذرید.

سخن پایانی:

لمسه کوبی تنها مختص مدل های کلاسیک نیست و شما میتوان به وسیله المان های نوین و زیبا به دکوراسیون داخلی منزل، اداره، شرکت خود بپردازید و حتی میتوانید با ترکیب آینه کاری با لمسه کوبی جلوه بیشتر و زیباتری به وجود بیاورید.

لمسه کاری های شرکت هیس چرم پویان به صورت دستی است و شما میتوانید برای مشاهده نمونه های موجود به لینک زیر مراجعه کنید

نمونه های موجود

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

Top