لمسه کوبی دیوارهای آکوستیک

در میان مشکلات زندگی شهری به خصوص در شهرهای صنعتی، مشکل آلودگی صوتی میتواند بسیار آزار دهنده باشد.

ما برای شما پیشنهاد استفاده از درب ها و دیوارهای اکوستیک را داریم. لمسه کوبی دیوارها یک راه مطمئن برای داشتن یک مکان عایق صدا و آکوستیک است.

چرا دیوارهای آکوستیک؟

تمامی انسان ها به دنبال سکوت و آرامش پیشینیان خود هستند و مختل شدن این آرامش برای تمامی انسان آزاردهنده می باشد. پس باید به فکر رفع این مشکل باشید.

زندگی در شهر بیشتر در آپارتمان ها صورت میگیرد. ساخت این آپارتمان ها اکثرا به روش اصولی نیست و دیوارها و درب ها عایق صدا نمی باشند. این ساخت غیراصولی دلایل زیادی دارد که اصلی ترین دلیل آن قیمت بالای مصالح ساختمانی استاندارد می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کارفرمایان از مصالح استاندارد استفاده نمیکنند و در نهایت خانه شما عایق نمی باشد و به راحتی صدای اطراف وارد میشود و صدای داخل خانه نیز به بیرون نفوذ میکند.

این امر قطعا برای هر کسی ناخوشایند می باشد. بنابراین پیشنهاد استفاده از درب ها و دیوارهای آکوستیک یک پیشنهاد رد نشدنی محسوب میشود.

استفاده از این دیوارها و دربها فقط مختص خانه ها نمی باشد و شما میتوانید برای اداره و شرکت خود، برای اتاق مخصوص جلسات نیز از این درب ها و دیوارها استفاده کنید.

همچنین برای استادیوهای موسیقی وجود دیوارها و درب های آکوستیک یک امر واجب می باشد. داشتن این درب ها و دیوارها مناسب تمام افرادی است که خواهان آرامش هستند و از آلودگی های صوتی موجود در شهر ناراضی هستند.

لمسه کوبی دیوارها میتواند شما را از شر آلودگی صوتی خلاص کند. ولی شاید بپرسید لمسه کوبی چیست و لمسه کوبی دیوارها به چه شکل صورت میگیرد؟

لمسه کوبی چیست؟

لمسه کاری به شکل خاصی از فرم دادن به چرم و یا پارچه گفته می‌شود که در آن چرم و پارچه به صورت برجستگی و فرورفتگی‌های منظمی فرم داده می‌شود. شکل نهایی که پس از حالت دادن چرم روی درب حاصل می‌شود معمولا به شکل لوزی است.

نکته ای که باید بدانید این است که همانطور که در بالا هم گفتیم لمسه کاری یا لمسه کوبی فقط مختص دیوارها نیست و بر روی درب ها و مبلمان و سرویس خواب ها نیز کاربرد دارد. در دو مورد اخر کاربرد زیبایی و دکوراسیون بیشتر مدنظر است و از قابلیت عایق سازی توسط لمسه کاری چشم پوشی می شود.

خصوصیت عایق صوت بودن و آکوستیک لمسه باعث شده که این پوشش گزینه مناسبی برای استفاده روی دیوارها و درب های استودیو و آموزشگاه های موسیقی، دیوارها و درب اتاق مدیران و پزشکان، دیوارها و درب استودیوهای صدابرداری، سینماها، آمفی تئاترها، کتابخانه ها، سالن های کنفرانس و سالن های تیراندازی باشد. و هیچ محدودیتی در استفاده از این دیوارها و درب ها وجود ندارد.

چگونگی نصب لمسه بر روی دیوار

فرقی نمیکند لمسه کوبی را برای دیوار بخواهید یا درب و هر قسمت دیگر زیرا روش کار به یک شکل است. در ابتدا باید  سطح مورد نظر را با ضخامت 3 میلیمتر از الیاف لایکو (پدهای نانو ون از جنس پلی استر که بصورت رول در بازار موجود هستند و اصطلاحا به نام لایی پشم شیشه پلی استر آنر را می شناسند) پوشاند.

 این لایه در واقع یک نوع زیرکار به حساب آمده که پس از کشیده شدن پارچه رویه و کوبیدن گل میخ یا دکمه روی آن سطح نهایی کار بصورت غیر هم سطح(برجسته و فرورفته) و بنوعی دکوراتیو بنظر می رسد. پس از نصب لایی باید پارچه رویه را بصورت محکم روی سطح آن بوسیله نخ های محکم مخصوص رویه کوبی کشید و نخ ها را پس از کشیده شدن و شکل گرفتن فرورفتگی با منگنه به چوب های قاشقی داخل مبل ثابت نمود.

برای لمسه کاری می توان از هر نوع پارچه ای مانند چرم (به دلیل قیمت بالای چرم طبیعی غالبا” از پارچه های روکش وینیل که به چرم مصنوعی معروف هستند استفاده می گردد)، تافته، حریر، مخمل، پارچه گوبلن، پارچه ژاکارد و …و با هر تنوع طرح و رنگی استفاده کرد و محدودیتی دراین باره وجود ندارد.

انواع لمسه کوبی و تفاوت آنها باهم

لمسه کوبی را به دو شکل میتوان انجام داد. هم به صورت دستی و هم به میتوان به وسیله دستگاه مخصوص لمسه کوبی بدون نیاز به دست انجام داد. این دو لمسه کوبی با هم متفاوت هستند و از لحاظ زیبایی و مقاومت و کیفیت قابل مقایسه با هم نیستند.

لمسه کوبی به صورت دستی:

عمده کارهای لمسه کوبی که ارزشمند هم هستند به صورت دستی انجام میشوند و باید توسط استادکاران رویه کوب (به جهت حساسیت کار لمسه کوبی) انجام شوند. به همین دلیل است که قیمت نهایی لمسه کوبی دستی به مراتب بیشتر از لمسه کوبی دستگاهی است.

دیوارهای لمسه کوبی دستی علاوه بر ظرافت و زیبایی چشم نواز دارای کیفیت بالاتری هم هستند. زیرا عمق کار بیشتر است و دقت بیشتری به کار رفته است. و در این مورد یعنی دیوارکوبی میتوان این اطمینان را داشت که لمسه کوبی های دستی عایق صدا و حرارت بهتری نسبت به لمسه کوبی های دستگاهی است.

لمسه کوبی به صورت دستگاهی:

دستگاه های اختراع شده به منظور آسان ردن کارهایی است که با دست انجام میشوند. انجام دادن لمسه کوبی و تمام کارها با استفاده از دستگاه ها بسیار ساده تر و در زمان کمتر صورت میگیرد ولی از کیفیت نهایی و زیبایی خالص کارهای دستی بهره ای ندارند.

این کارها کیفیت نهایی پایین تری دارند و عمر مفید به مراتب کوتاه تری نسبت به کارهای دستی دارند. ولی مزییتی که دارند قیمت مناسب این کارهاست.

در نهایت این به سلیقه مشتری است که میخواهد دیواری با لمسه کوبی دستی داشته باشد یا دستگاهی.

شکل زیر یک نمونه از دستگاه های لمسه کوبی است. 

لمسه کاری های شرکت هیس چرم پویان به صورت دستی است و شما میتوانید برای مشاهده نمونه های موجود به لینک زیر مراجعه کنید

نمونه های موجود

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

 

Top