چگونگی لمسه کاری درب های آکوستیک

آلودگی صوتی از مهم ترین مشکلات زندگی شهری و صنعتی می باشد. تمامی افراد فارغ از سن و جنسیت نیاز به آرامش دارند. آرامشی که توسط زندگی شهری و سروصداهای اطراف مختل شده است.

به همین دلیل افراد خود به فکر برگرداندن آرامش و سکوت به زندگی خود هستند. استفاده از درب های عایق صدا و آکوستیک میتواند پیشنهاد بسیار خوب و رد نشدنی جهت به دست آوردن سکوت و آرامش از دست رفته می باشد.

طبق ساختمان سازی اصولی باید دیوارها به صورت عایق ساخته شوند ولی به دلایلی از جمله قیمت بالا مصالح بسیاری از کارفرایان از استفاده از این مصالح چشم پوشی می کنند و شما خود باید به فکر آرامش خود باشید.

همانطور که گفتیم استفاده از درب های آکوستیک میتواند قسمت اعظمی از مشکل آلودگی صوتی را برطرف کند.

لمسه کاری از جمله راه های عایق و آکوستیک کردن درب ها می باشد. در اینجا قصد داریم لمسه کاری درب های آکوستیک را به طور کامل بررسی کنیم و در نهایت شما متوجه خواهید شد که این لمسه کاری علاوه بر جلوگیری از ورود و خروج صدا کمک زیادی به زیبایی و دکوراسیون شما میکند.

لمسه کاری بر روی درب ها

لمسه کاری به شکل خاصی از فرم دادن به چرم و یا پارچه گفته می‌شود که در آن چرم و پارچه به صورت برجستگی و فرورفتگی‌های منظمی فرم داده می‌شود. شکل نهایی که پس از حالت دادن چرم روی درب حاصل می‌شود معمولا به شکل لوزی است.

 البته لازم است بدانید لمسه کاری فقط مختص درب ها نیست و بر روی دیوار ها و مبلمان و سرویس خواب ها نیز کاربرد دارد. در دو مورد اخر کاربرد زیبایی و دکوراسیون بیشتر مدنظر است و از قابلیت عایق سازی توسط لمسه کاری چشم پوشی می شود.

خصوصیت عایق صوت بودن و آکوستیک لمسه باعث شده که این پوشش گزینه مناسبی برای استفاده روی درب استودیو و آموزشگاه های موسیقی و درب اتاق مدیران و پزشکان، درب استودیوهای صدابرداری، سینماها، آمفی تئاترها، کتابخانه ها، درب سالن های کنفرانس و سالن های تیراندازی باشد.

فرآیند لمسه کاری به چه شکل است؟

در این فرآیند ابتدا لایه ای از پد (لایی) الیاف پلی استر در زیر کار قرار میگیرد. استفاده از این لایه الیاف به دو دلیل عمده است.

اول اینکه سطح زیر کار را زیر کار را برجسته و آماده لمسه کوبی میکند دوم اینکه از انتقال صدا نیز جلوگیری کند و سطح کار در کل حجیم تر بنظر میرسد.

روش کار لمسه کوبی یا لمسه کاری

همانطور که گفتیم لمسه می‌تواند در جاهای مختلفی از جمله درب ها، دیوار ها، مبلمان، سرویس خواب و... صورت بگیرد. فرقی نمی‌کند که این کار برای کدام قسمت قرار است صورت بگیرد، زیرا روال کار برای اشکال مختلف به یک صورت دنبال می‌شود. پس از نشانه‌گذاری قسمت‌های مربوط به دکمه لمسه با دریل تمام قسمت‌هایی که باید به‌صورت تورفته طراحی شوند سوراخ می‌شوند.

در نهایت پس از سوراخ شدن زیر کار چرم و یا پارچه مورد نظر خود را بر روی آن میکشیم. برای لمسه کاری می توان از هر نوع پارچه ای مانند چرم (به دلیل قیمت بالای چرم طبیعی غالبا” از پارچه های روکش وینیل که به چرم مصنوعی معروف هستند استفاده می گردد)، تافته، حریر، مخمل، پارچه گوبلن، پارچه ژاکارد و …و با هر تنوع طرح و رنگی استفاده کرد و محدودیتی دراین باره وجود ندارد.

انواع لمسه کوبی:

لمسه کوبی یا لمسه کاری درب ها و ویوارها و هر قسمت دیگر به دو صورت دستی و دستگاهی انجام میشود که تفاوت هایی در این دو مدل وجود دارد و ارزش و مقاومت آنها نیز با هم متفاوت است. در ادامه هرکدام را بررسی میکنیم

 لمسه کاری به صورت دستی

این مدل لمسه کاری از ارزش و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نوع دستگاهی خود برخوردار است. زیبایی قابل توجهی در این نوع لمسه کاری وجود دارد و ظرافت کار بیشتر است. همچنین به مراتب نیاز به زمان بیشتری نیز دارد. در نهایت میتوان به این نتیجه رسید که لمسه کاری به صورت دستی از ارزش بیشتری است و قیمتی بالاتری نیز دارد.

لمسه کاری به صورت دستگاهی

این مدل لمسه کاری سریع و ساده انجام میشود و از نظر زیبایی و کیفیت قابل مقایسه با لمسه کاری دستی نمی باشد و در نتیجه نهایی دارای عمق بالاتری نمی باشد. کیفیتی کمتری نسبت به مدل دستی دارد و درنهایت قیمت مناسب تری نیز دارد.

لمسه کاری های شرکت هیس چرم پویان به صورت دستی است و شما میتوانید برای مشاهده نمونه های موجود به لینک زیر مراجعه کنید

نمونه های موجود

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

Top