نکات مهم در آکوستیک کردن

اگر محیط زندگی و محل کار به یک محیط آکوستیک و عایق تبدیل شود میتوان آرامش زیادی به همراه داشته باشد و تمرکز از دست رفته را به به افراد بازگرداند.

این محیط آکوستیک بسیار دلپذیر خواهد بود و به طور حتم تمام افراد خواهان آرامش و تمرکز ذهنی هستند. در ادامه برخی از مکان هایی که آکوستیک شدن آنها لازم و ضروری است را معرفی میکنیم تا نسبت به آکوستیک کردن آنها مطمئن شوید.

مکان های واجب برای اکوستیک کردن

همانطور که گفتیم آکوستیک کردن موجب میشود درصد بسیار بالایی از آلودگی های صوتی از بین برود و شما به آرامش و سکوتی که خواهان آن هستید خواهید رسید. ولی لازم است توجه کنید به طور صد درصد امکان حذف صدا وجود ندارد و تنها میتوان این اطمینان را داد که درصد بالایی از آلودگی صوتی حذف خواهد شد.

آکوستیک کردن منزل

وجود یک خانه با ویژگی عایق بودن میتواند یک خانه ایده آل برای تمامی افراد باشد. به خصوص افرادی که در شهرهای بزرگ و صنعتی زندگی میکنند و روزانه با آلوذگی های صوتی زیادی مواجه میشوند.

خانه یک مکان امن و آرام برای استراحت باید باشد. افراد پس از یک روز پرمشغله و پرهیاهو به منزل خود به چشم یک مکان آرام و ساکت نگاه میکنند و اگر برخلاف میل و تصورشان هنگام ورود به خانه با سروصدا افراد بیرون و صدای ماشین ها و... مواجه شوند آزرده خاطر میشوند.

به همین دلیل است که ما میگوییم داشتن یک خانه با ویژگی عایق صدا و آکوستیک میتواند یک خانه ایده آل باشد.

آکوسیتک کردن اداره و شرکت

در ادارات وجود سروصدا و آلودگی صوتی امری رایج است و دلیل آن وجود افراد زیاد و رفت و افراد کارمتدان و ارباب رجوع ها می باشد. اگر در اداره و شرکت خود اتاق جلسه و کنفزانس دارید آکوستیک کردن آن امری بسیار ضروری و واجب است.

مدیران در ادارات و شرکت ها به اتاقی نیاز دارند که به دور از سروصدا و آلودگی صوتی محیط باشد تا بتوانند به راحتی و به دور از دغدغه بتواند به امور شرکت و اداره رسیدگی کند و این فقط مختص مدیران نیست.

تمام افراد شاغل در این مکان ها نیاز دارند اتاقی آکوستیک داشته باشند. پس آکوستیک کردن درب ها ودیوارهای ادارات و شرکت ها مهم و لازم است.

اگر شما هم در ادارات و شرکت هایی مشغول به کار هستید باید بدانید هرچه زودتر باید به فکر آکوستیک کردن محل کار خود بپردازید زیرا محل کار دومین مکانی است که وقت و زمان زیادی را در آن سپری کنید و باید به فکر به دست آوردن آرامش از دست رفته خود باشید.

آکوستیک کردن استودیو موسیقی

از مهم ترین مکان هایی که آکوستیک کردن آنها بسیار واجب و حیاتی است و درصورت آکوستیک نشدن به مشکل برمی خورید استودیوهای موسیقی هستند.

آکوستیک کردن اتاق ها در کارخانه ها

علاوه بر ادارات و شرکت ها وجود اتاق های آکوستیک در کارخانه ها نیز ضروری و واجب است. کارخانه هایی که شلوغ و مملو از آلودگی صوتی هستند.

آلودگی صورتی مشکلات روانی و جسمانی زیادی برای افراد به وجود می آورد پس باید هرچه زودتر به فکر رفع و دوری از آن باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشکلات ناشی از آلودگی صوتی میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

آلودگی صوتی و تاثیرات آن بر زندگی

چگونگی بهبود آکوستیک محل مورد نظر

برای آکوستیک کردن محل و مکان مورد نظرتان راه های بسیاری وجود دارد ولی از بهترین و مطمئن ترین راه ها استفاده از درب ها و دیوار های آکوستیک میباشد.

ولی استفاده از درب ها و دیوارهای آکوستیک شده تنها راه عایق کردن محل مورد نظر و دور شدن از آلودگی های صوتی نیست. در ادامه به بررسی برخی از این روش های میپردازیم.

استفاده از پرده های ضد صدا

در حالی که پرده های صوتی کیفیت صدا را در یک اتاق بهبود می بخشند، پرده های ضد صدا مسدود کننده صدا هستند. پرده های سفت و محکم که از قاب های خاصی آویزان شده اند.

استفاده از پارتیشن های صوتی

همانند سرپیچ هایی که روی سقف جایگزاری می شوند از پارتیشن های صوتی بر روی زمین استفاده می شود. پارتیشن های صوتی دارای مزیت های فراوانی از جمله سبک بودن، زیبایی و جابجایی آسان می باشند و همین جابه جاییا آسان به شما این امکان را میدهد در هر مکان که میخواهد آن را قرار دهید و میتوان گفت این محلول صوتی در هر مکان میتواند قرار بگیرد.

صدای سفید

از گزینه های آسان و تاثیرگذار برای جذب صدا است. با پخش یک صدای ملایم پس زمینه، مانند یک موسیقی آرامش بخش می توانید یک جاذب صدا بسازید و آرامش نسبی را بوجود آورید. می توانید یک آب نما تهیه کنید، صدای آب، صدای باران و با هر آن چه که عنوان صدای سفید در علوم طبیعی شناخته می شود آکوستیک اتاق ها را بهبود ببخشید.

استفاده از ترفند صدای سفید بدون محدودیت است و در هر مکان میتوانید استفاده کنید و فقط باید توجه کنید اگر قصد استفاده از این موزیک و یا هر موزیک به ظاهر آرامش بخش در مکانی که افراد زیادی هستند دارید باید به نظر تمام افراد احترام بگذارید.

ممکن است صدایی که برای شما آرام کننده و جاذب آلودگی صوتی است برای فرد دیگری آزاردهنده باشد.

سخن پایانی

لازم است به این نکته توجه کنید که افرادی هستند که هزینه های بسیاری برای تزییات داخلی منزل و محل کار خود میکنند ولی اصلا ذره ای به آکوستیک کردن اهمیت نمیدهند. شما با آکوستیک کردن مکان مورد نظر آرامش از دست رفته خود را به دست می آوردی و به راحتی میتوانید به تمرکز و استراحت مورد نظر خود دست یابید.

تحقیقات حاکی از آن است که ۹۵ درصد کارمندان ادارات با مشکلات صوتی در محل کار روبرو هستند! مشکلات صوتی مداوم در محل کار، هم به بهره وری و هم به خط اصلی ضربه می زند.

 

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

 

Top