باز سازی اتاق آکوستیک با بودجه کم

چه چیزی باعث می شود استودیوی خانگی از یک اتاق خواب به یک اتاق خواب حرفه ای تبدیل شود؟ چه چیزی در همه استودیوهای حرفه ای مشترک است؟ پاسخ ، انکارناپذیر ، دسترسی به یک محیط ضبط و میکس شدن ضد صدا و تحت صوت صوتی است.

اگر در استودیوی خانه خود صدایی ایجاد کنید ، آیا بازتاب های ناخواسته ، زنگ یا طنین زیاد می شنوید؟ این بدان معنی است که اتاق برای ضبط و میکس مناسب نیست و صدایی که در اتاق ضبط می کنید یا می شنوید با مصنوعاتی آلوده می شود که پس از واقعیت ، درست کردن آنها بسیار دشوار (یا حتی غیرممکن) است. استودیوهای حرفه ای هزاران دلار صرف تلاش برای کشتار و معالجه محیط زیست می کنند ، اما خوشبختانه با داشتن مواد و زمان مناسب ، می توانید بدون فرو رفتن عمیق کیف پول ، به محصولی مشابه دست پیدا کنید.

عایق صدا در مقابل درمان

قبل از اینکه جزئیات زیادی در مورد آکوستیک ارائه دهیم ، توجه به تفاوت بین عایق صدا و درمان مهم است.

عایق صدا عمل جداسازی یک محیط یا اتاق از محیط دیگر است. عایق صدا بودن یک اتاق شامل مسدود کردن هرگونه شکاف داخل و خارج از اتاق با مواد سنگین و متراکم و آب بندی هر روزنه ای است که باعث می شود صدا از اتاق خارج شود. مزیت این توانایی ضبط صدا یا گوش دادن به موسیقی در اتاق است بدون اینکه هیچ صدایی به همسایگان احتمالی یا خانه ها یا اتاق های هم اتاقی منتقل شود (و اطمینان حاصل کنید که صدایی وارد نمی شود).

از طرف دیگر ، درمان اتاق آکوستیک با هدف کنترل بازتاب صدا در یک اتاق به منظور امکان ضبط و میکس های بهتر امکان پذیر است.

هر دوی اینها فوق العاده ارزشمند هستند ، اما هیچ یک وظیفه دیگری را انجام نمی دهند. مهم است که بتوانید بین هر دو تمایز قائل شوید تا بدانید برای تکمیل استودیوی خانه خود چه چیزی را باید خریداری کنید.

جذب در مقابل انتشار

دو روش برای درمان صوتی یک اتاق وجود دارد. اولین آنها ، جذب ، برای حذف فعال بازتاب ها و مرده سازی اتاق استفاده می شود. مشکلی که فقط با استفاده از جذب وجود دارد این است که گاهی اوقات باعث می شود فضای اتاق به طرز ناخوشایندی مرده باشد. اینجاست که انتشار به وجود می آید.

با بازماندن از یک اتاق ، بازتاب ها می توانند در هر منطقه خاص از اتاق گیر کنند و در نتیجه برخی از فرکانس ها تقویت می شوند در حالی که برخی دیگر لغو می شوند. پخش کننده ها با پراکندگی این بازتاب ها و حفظ صدای طبیعی اتاق تا حد ممکن کار می کنند.

امروزه ، اکثر نوازندگان موسیقی و موسیقی معتقدند که هنگام مشاهده هر محیط استودیوی خانگی ، جذب اولویت دارد. اگر می خواهید برای درمان اتاق خود هزینه ای صرف کنید ، جذب فرکانس ها (به خصوص فرکانس های باس) از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

انتشار

یک تصور غلط رایج این است که پخش کننده ها مثل اینکه مهمتر از جذب نیستند. شاید به این دلیل است که آنها با همه اشکال عجیب و غریب و لبه های دندانه دارشان عالی به نظر می رسند؟

واقعیت این است که ، در حالی که پخش کننده ها به صدای اتاق کمک زیادی می کنند ، اما تقریباً به اندازه پانل های جذبی کار نمی کنند.

مواد دیفیوژن اغلب بسیار گران است و اگرچه گزینه های مقرون به صرفه تری برای پانل های پخش وجود دارد ، اگر با بودجه بسیار محدودی کار می کنید ، ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید تا تمام نیازهای جذب خود را تأمین کنید.

از کجا مواد ارزان بخریم

متأسفانه ، تله ها و پانل های جذب صدا شناخته شده گران هستند. یک بسته کامل برای مجموعه جذب صدا ضبط استودیو می تواند 800 دلار یا بیشتر برای شما هزینه داشته باشد.

قبل از اینکه به مجموعه ای از پانل ها نگاه کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید مراقبت از پاسخ فرکانس باس در اتاق است. می توانید تله های باس کف / سقف 4 بسته بندی بسیار عالی را از اینجا خریداری کنید. گزینه کوچکتری وجود دارد - و اگر فضای کافی دارید ، قطعاً از صرف 20 دلار اضافی برای هزینه های بزرگتر سود خواهید برد.

می توانید یک بسته 12 تایی پنل جذب کننده دیوار صوتی ارزان را از اینجا بخرید. آنها در رنگ های مختلف نیز هستند!

و اگر به دنبال پانل های انتشار هستید ، همان شرکت Foamily گزینه ای برای پانل های دیواری دارد که به پخش شدن و همچنین جذب صدا در اتاق کمک می کند.

اگرچه این موارد در بالای خط نیستند ، اگر بودجه کافی دارید ، قطعاً به شما در گرفتن پاسخ های فرکانس سرگردان در اتاق کمک می کنند.

اگر احساس خلاقیت بیشتری می کنید و وقت اضافی هم روی دست خود دارید ، ایجاد صفحه های صوتی شخصی خود یک روش منحصر به فرد و ارزان برای دادن جلوه شخصی به استودیوی خود است. تعداد زیادی تریلر وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین پیدا کنید و به شما کمک می کند تا بتوانید نسخه بسیار ارزان تری از پنل های صوتی خریداری شده توسط فروشگاه را توسط خودتان ایجاد کنید! این مرد آنها را با 22 دلار پنل ساخت.

و در اینجا ویدئویی از شخصی ایجاد می شود که با پانل 26 دلار ساخته شده است.

Acoustics Insider جزئیات زیادی را برای توصیف انواع مختلف مواد جذب کننده صفحه پانل صدا که می توانید در صورت ادامه مسیر ساخت خریداری کنید ، توصیف می کند.

 

نتیجه گیری 

معالجه اتاق شما لزوماً سفر پرهزینه ای نیست! و اگر هنوز این کار را انجام نداده اید ، بلافاصله تفاوت را می شنوید. تحقیق کنید که کدام مسیر برای شما مناسب است و کمی وقت بگذارید تا بفهمید که چگونه هر صفحه جدید به بهبود کیفیت منابع صدا در استودیوی خانه شما کمک می کند.

 

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

 
Top