آکوستیک در فضاهای خلاق

مهندسی مک کلور در حالی که اینترنت در حال رشد است و رسانه های اجتماعی قدرت قابل توجهی در جامعه دارند و نیاز به ایجاد محتوای مرتبط هرگز بیشتر نبوده است. تمایل به فضاهایی که این نیازها را برآورده می کنند افزایش یافته است تا مشتریان مختلفی از آنها برای طیف وسیعی از فعالیتها استفاده کنند.از مجموعه های تولید فیلم و استودیوهای ضبط تا پادکست و اتاق های وبینار ، هر برنامه دارای اهداف صوتی است که باید برآورده شود. این مقاله به برخی از این چالشهای منحصر به فرد طراحی می پردازد و نشان می دهد که چگونه پرداختن به آنها از مرحله برنامه نویسی می تواند پروژه را در مسیر موفقیت قرار دهد.

 

الزامات برنامه نویسی

اتاق کنفرانس چالش برانگیز - اتاق دارای دو دیوار شیشه ای و یک سقف باز است. سقف باز به معنای نداشتن کاشی صوتی است که فرصتی بزرگ برای اهلی کردن فضا است. دیوارهای شیشه ای عالی به نظر می رسند ، اما باعث تمرکز حواس در تماس ویدیویی می شوند. در حال حاضر از فضا برای فیلم استفاده نمی شود ، اما دیواره سمت راست کاملاً جذب شده است تا بازتابش مستقیم در ارتفاع گوش را از بین ببرد و با دیواره شیشه ای بلندتر مقابله کند. عکس از جاش راش. به دلیل هزینه های انجام شده برای اطمینان از صوت صوتی مناسب ، از فضاهای خلاق اغلب برای فعالیت های مختلف استفاده می شود.

ممکن است برنامه ریزی شود که فضاها پادکست را ضبط کنند و پس از آن یک جلسه تمرین برای گروه کوچکی از نوازندگان برگزار شود. بعداً در همان روز ، یک متقاضی شغل ممکن است از راه دور برای موقعیتی در یک کنفرانس وب مصاحبه کند و به دنبال آن یک جلسه ویرایش مشترک محتوایی که توسط یک تیم فیلمبردار در این زمینه ضبط شده است ، انجام شود. سرانجام ، آن عصر تا ساعات بامداد صبح ، گروهی از دوستان موسیقی توانستند در یک فضای عالی از هم باز شوند و تمام آهنگهای آهنگ خود را پخش کنند و همه موارد برجسته را ضبط کنند. به دلیل استفاده های متعدد ، ممکن است فضاها نیاز به ارائه رابط یا کنترل برای طیف وسیعی از گروه های کاربر داشته باشند.

سخت افزار ضبط پخش و نرم افزار ویرایش ممکن است با یک صفحه لمسی برنامه ریزی شده برای راه اندازی یک وبینار یا کنفرانس با یک لمس (که باعث می شود مجموعه ای از اقدامات مانند برق کنفرانس و اتصالات انتهایی ، صحنه روشنایی و غیره) برنامه ریزی شده باشد ، همزیستی داشته باشند. خازن با کیفیت بالا و میکروفون های بزرگ دیافراگمی که برای گرفتن تفاوت های ظریف یک ساز رشته ای ریز استفاده می شود ، ممکن است با میکروفون میز USB که مستقیماً به رایانه میزبان مهمان برای کنفرانس وب متصل است ، فضای مشترکی داشته باشد.

یک سیستم خرپا یا شبکه با اتصالات کنترل و قدرت ماژولار برای سوژه های روشنایی در پس زمینه صفحه سبز ممکن است تعداد انگشت شماری از تجهیزات ثابت و یک مکان کنترل تنظیم شده را همراهی کند. صرف نظر از نسخه نهایی الزامات برنامه نویسی ، فضاهای خلاق اغلب از نظر صوتی مشابه بسیاری مشترک هستند. فضاها باید ساکت و یا عاری از سر و صدای ناخواسته به داخل اتاق باشند و "پاسخ" صوتی (آنچه اتاق به نظر می رسد) باید با برنامه ریزی های انجام شده با دقت در اندازه و شکل فضا ، همراه با مقدار جاذب و سطوح بازتابنده. برای موفقیت باید صدای زمینه سیستم های مکانیکی و الکتریکی را به حداقل برسانید.

سر و صدا از این سیستم ها تیم طراحی را برای کاهش صداهایی که هم از طریق هوا و هم از ساختار ساختمان عبور می کنند به چالش می کشد. انسان با صحبت کردن با صدای بلند درست بیرون از درب یا پنجره فضای خلاق ، پخش موسیقی از طریق بلندگوها ، توپ های تندرست ، انداختن وزنه ، رقص و غیره ، صداهای ساز بسیار خوبی است. همچنین باید به صداهای بیرونی مانند هواپیماهای جت و صدای باران پرداخت. حتی در این عصر مدرن الکترونیک پیشرفته با نوید الگوریتم های پردازش کاهش نویز ، نویز پخش کننده هایی که هوای مطبوع را توزیع می کنند به راحتی در بسیاری از موقعیت های ضبط یا در هنگام کنفرانس هایی که به ارتباط صوتی نیاز دارند ، شنیده می شود.

بسیاری از انواع نویز پس زمینه "باند پهن" هستند ، به این معنی که نویز در همان دامنه (یا فرکانس) همان "چیزهای خوبی" است که یکی از آنها سعی می کند ضبط کند. سیگنالهایی که به منظور از بین بردن نویز بسیار پردازش می شوند ، ممکن است کیفیت صدای ضبط شده یا ارسال شده به شخصی را که از طریق تماس می شنود کاهش دهند. موقعیت مکانی حساس به خلاقیت از اهمیت بالایی برخوردار است. قرار دادن مکان به دور از تجهیزات مکانیکی بلند ، حمام ، آشپزخانه یا سایر فضاهای پر سر و صدا از انجام اقدامات گران قیمت برای جلوگیری از صدا در مراحل بعدی جلوگیری می کند.

نگرانی های انتقال صدا باید از فضاهای مجاور در نظر گرفته شود که هر دو در کنار هم و بالاتر یا پایین هستند. اگر اتاق دارای دیوار یا سقف خارجی باشد ، "حلقه ضعیف" سازه مانند پنجره ها یا یک طبقه سقف با عملکرد ضعیف می تواند به مسیرهای کناری تبدیل شود که عملکرد کلی کلاس انتقال صدا (STC) کامپوزیت را کاهش می دهد ، اجازه می دهد صدای بیشتری داشته باشید وارد شود. 

 

باز (چپ) تا ایزوله (راست) سقف - تجهیزات مکانیکی بالای اتاق کنفرانس است. 

 

یک سقف جدا شده از فنر باعث کاهش انرژی صدا می شود و محیطی مناسب برای کاربرد ایجاد می کند. عکس از جاش راش. از آنجا که فضاهای خلاق فضاهایی اشغال شده هستند ، نیاز به سرویس دهی توسط سیستم های معمولی ساختمان دارند. با این حال ، روشهای اصلی طراحی وجود دارد که می تواند برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای صوتی استفاده شود. در هنگام طراحی باید هم عناصر معماری و هم سیستم های ساختمانی در نظر گرفته شوند.

عناصر معماری

از ویندوز اغلب برای ورود نور طبیعی و ایجاد هیجان استفاده می شود. ممکن است تماشاگران (در صورت مجاز بودن) مجاز به تماشای یک مصاحبه با صدای ضبط شده یا درحال انجام هستند. غالباً یک پنجره صوتی با شیشه های روکش شده و دو جداره با ضخامت های متفاوت و یک قاب بزرگ (عایق بندی شده) در ایجاد عایق صدا مورد نیاز م effectiveثر است. شیشه های زاویه دار در سمت داخلی با از بین بردن پژواک لرزش بین سطوح موازی یا هدایت صدا به یک سطح جذب کننده ، هم دید بصری و هم مزایای صوتی را فراهم می کنند. درهای صوتی - به ویژه سیستم های از قبل آویزان - یا قفل صدا و نور (فضای مجاز) فضای عالی دیگری را برای عنصر اتاق آسیب پذیر در برابر انتقال صدا فراهم می کند.

در صورت نیاز به نفوذ به حداقل رساندن نفوذها و استفاده از درزگیر صوتی غیر سخت کننده بسیار مهم است. یک سوراخ یا شکاف کوچک تمام چیزی است که برای کاهش قابل توجه عملکرد دیوار پارتیشن لازم است. دیوارهای جداکننده باید از ورود صدای ناخواسته کافی به فضای خلاق جلوگیری کند ، اما باید مراقب بود که دیوارها بیش از حد طراحی نشوند ، زیرا آنها فقط به اندازه ساختار کلی کامپوزیت که معمولاً درها و پنجره ها با کارایی کمتری دارند ، م effectiveثر هستند. در صورت استفاده از درها و پنجره های استاندارد ، این امر باعث کاهش قابل توجه انتقال صدا می شود.

محصولات صوتی مانند گیره های ایزوله که عناصر دیواری را به گل میخ ها یا دیوار خشک صوتی با یک "ضربه گیر صوتی" یکپارچه وصل می کنند با قرار دادن یک لایه از مواد ویسکوالاستیک به طراحان اجازه می دهد دیوارهای نازک تر از گذشته. باید یک سیستم سقف یا کف جدا را در نظر گرفت تا بتواند درجه بندی STC و IIC (صدای ضربه) را افزایش دهد. شرایط دشوارتر برای ورود سر و صدا از بالا ممکن است نیاز به یک سیستم گچی منفرد ، فنر داشته باشد ، که چالش های هماهنگی طراحی مانند نیاز به جابجایی تجهیزات مکانیکی را که باید به آنها دسترسی داشته باشد ، ارائه می دهد. IIC کمتر از STC در نظر گرفته می شود اما به همان اندازه مهم است.

اگر فضای بالا دارای کف سخت مانند کاشی یا ورقه ورقه باشد ، تأثیرات موجود در سطح مانند کفش های خوب یا فعالیت های ورزشی از طریق ساختار منتقل می شود و سر و صدای زیادی ایجاد می کند. معرفی یک طبقه زیرین با یک لایه جدا کننده یا "شناور" به مجموعه یک روش عالی برای مبارزه با این مسئله است.

 

پخش کننده صدا

 

برای پخش صدا طراحی شده است و معمولاً با جاذب های صدا برای تنظیم فضای مورد استفاده قرار می گیرد. پخش کننده ها می توانند امواج ایستاده را بشکنند و واضح بودن لرزش را از بین ببرند. همچنین می تواند در فضاهای حساس گوش دادن مانند استودیوهای ضبط ، احساس جاداری ایجاد کند. عکس از جاش راش.

یک استراتژی معمول نصب سیستم سقف کاشی صوتی یا شبکه ای با مواد جاذب و پخش کننده است تا میزان طنین انداز را کاهش داده و صدا را به مکان های دلخواه هدایت کند. هدف قرار دادن سقف برای جذب ایده آل است ، زیرا مقدار زیادی از سطح معمولاً در دسترس است زیرا دیوارها اغلب توسط موارد دیگر مانند فن آوری و ذخیره سازی پوشانده می شوند. کف باید دوام داشته باشد ، و کاشی های فرش نازک یا سایر فرش های تجاری کار خوبی در جذب صدای باند پهن انجام نمی دهند و انرژی با فرکانس پایین را کاملاً نادیده می گیرند. این شبکه همچنین می تواند برای پشتیبانی از چراغ های نصب شده و پنهان کردن تجهیزات HVAC طراحی شود.

 

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

 

 

 

 

 

 

Top