آنچه که درباره خرید درب آکوستیک باید بدانیم

درب  آکوستیک با درب ضد صدا یا مقاوم در برابر صد یا دربی با عایق صدا، از جمله پر مصرف ترین و پر فروش ترین درب هایی است که هم در منازل و هم در مراکز صنعتی و علمی و تحقیقاتی و تجاری استفاده  می شود. هر جا نیاز به ممانعت به ورود صدا به داخل محیط بسته است، درب آکوستیک یکی از گزینه های موجود است. البته در کنار درب های ضد صدا می توان با عایق بندی دیوارها و هم چنین استفاده از پنجره های دوجداره، مدیریت گرمایش و سرمایش محل کار و زندگی را به بهترین وجه ممکن انجام داد.

در این گفتار سایت چرم پویان، اطلاعات خوبی درباره درب ضد صدا ارائه شده  است. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره  خرید و مصرف درب ضد صدا داشته یا تجربه ای در مصرف و نصب این نوع درب  دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. دیگر مطالب بخش وبلاگ را نیز مرور بفرمایید.

با ما همراه باشید.

 

آکوستیک یعنی چی؟

آکوستیک از یک واژه یونانی گرفته شده و به معنای قابل شنیدن است. ضدا آکوستیک یعنی غیرقابل شنیدن. به هر  میزان، کیفیت و هم چنین تعداد فوم هایی که در ساخت درب استفاده شده  افزایش یابد، میزان جذب صدا افزایش یافته و ورودی صدا به محل، کاهش می یابد. این فوم ها، تاثیر زیادی در قیمت آکوستیک کردن درب یا دیوار منازل و مکان های اداری و تجاری دارد.

درب ضد صدا چیست؟

درب ضد صدا یا آکوستیک همان طور که از نامش پیداست، صدای ورودی به محل بسته را کنترل کند. یعنی از شدت فرکانس بکاهد. چون با افزایش شهرنشینی، شاهد افزایش آلودگی صوتی هستیم و با توجه به آنالیز فرکانس صدا در میدان های بزرگ و خیابان های اطراف اتوبان ها و مراکز پر رفت و آمد، نیاز به کنترل صدا، دوچندان شده است.

ارتفاع درب آکوستیک معمولا بین 195 سانتی متر و 2 متر و10 سانتی متر است. عرضش نیز بین 70 تا 90 سانتی متر است. قطر درب آکوستیک به شبکه بندی چوبی به کار رفته در آن بستگی دارد.

آلودگی صوتی مثل آلودگی هوا، یکی از ابرچالش هایی است که سلامت شهروندان در ابرشهرها را تهدید می کند. اثرات صدا با فرکانس های بالا و پایین بر رفتارهای اضطرابی افراد تاثیر گذار است و صرفا دیوارهای صوتی گران قیمت که در بزرگراه ها نصب می شود، نمی تواند در مدیریت آلودگی صوتی موثر باشد.

درب عایق صوت با پشم سنگ و درب ضد صدا با عایق هانیکام و درب اکوستیک 1.5 لنگه و درب عایق صوتی 2 لنگه از جمله انواع درب ضدا است.

لذا استفاده از درب های آکوستیک در منازل و مراکز تجاری و صنعتی و هنری، توصیه می شود. در کنار این موضوع می توان از عایق کف و سقف و دیوار ها نیز بهره برد تا از عبور صدا جلوگیری شود. اگر چه هزینه زیادی در روزگار دلار بالای 25 هزار تومان دارد. آکوستیک کردن درب ساختمان یکی از روش های کاهش ورود صدا به  ساختمان است.

درب آکوستیک بیش تر در سالن  های کنفرانس و اتاق  های مدیریتی و درب آموزشگاه های موسیقی و استودیو های ضبط برنامه و و .  استفاده  می شود. درب های ضد سرقت به دلیل عایق هایی که دارد، می تواند تا حدی نقش درب آکوستیک ضعیف را بازی کند.

کاربرد های گوناگون درب آکوستیک

  • عایق کردن صوتی آپارتمان و خانه
  • عایق کردن صوتی سالن های کنفرانس و همایش
  • عایق کردن صوتی درب های ورودی و خروجی سالن های سینما و تئاتر
  • عایق کردن صوتی درب اتاق های مدیریتی
  • عایق کردن صوتی اتاق های کارگاههای صنعتی که تولید صدا زیاد دارند
  • عایق کردن صوتی استودیوهای فیلمسازی و ساخت آلبوم موسیقی
  • عایق کردن صوتی درب سرویس های بهداشتی

درب آکوستیک چگونه ساخته می شود؟

در ساخت درب آکوستیک  از پشم سنگ و عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود که از جمله  امن ترین  عایق ها به شمار می رود. سازگاری خوبی با محیط زیست داشته  و برای ایجاد آرامش در ساختمان و ادارات و جلوگیری از آلودگی  صوتی در سالن  های سینما و آموزشگاه های موسیقی و استودیوهای ضبط صدا و سالن  های کنفرانس و همایش و  اتاق های مدیریتی و غیره،  کاربرد فراوان دارد.

نکته  ای که باید توجه کرد، اهمیت ضخامت عایق ها است. هر چقدر ضخامت بیش تر باشد، میزان افت انرژی صوتی در زمان عبور از مواد، بیش تر است. این موضوع درباره پشم سنگ در  فرکانس های کم با افزایش ضخامت، اهمیت دارد. ایجاد فاصله هوایی در پشت عایق صدا، ضریب ضعیف کردن آن را افزایش خواهد داد.

مساله  جذب صدا در ساخت درب  آکوستیک، مساله اصلی است. کاهش انرژی صوتی وقتی که صدا از یک سطح منعکس می شود، می توان آلودگی صوتی را در محل بسته، کاهش داد. ضریب جذب صدا عددی است بین صفر و یک. اگر سطحی، هیچ صدایی را جذب نکند، ضریب  جذب صفر خواهد بود. اگر یک صد درصد صدا، جذب شود، ضریب یک می شود.

عاشق پشم سنگ، بازدهی بالا در جذب صدا و کاهش صدا دارد. لذا در فرودگاه ها و زیر ریل  ها و ایستگاه های متروی داخل شهری و غیره از عایق پشم سنگ استفاده  می شود.

عایق پشم سنگ از 2 طریق، یعنی کاهش انتقال  صدا در میان اجزا تشکیل دهنده  سازه و هم چنین از طریق جذب صدا در سطح، به کاهش صدا کمک می کند.

چگونه درب خانه را به درب آکوستیک تبدیل کنیم؟

یکی از راه های کاهش آلودگی صوتی در خانه به  خصوص در مجتمع ها و جاهایی که نزدیک مراکز  پر سر و صدا هستند، تبدیل درب خانه به درب آکوستیک است. درب ضد صدا، عایق خوبی برای سر و صدا بیرون است. هم چنین جلوگیری از انتقال سر و صدای داخل به بیرون خانه. کیفیت درب های آکوستیک معمولا بهتر از کیفیت درب های معمولی است  که آکوستیک می شود.

یکی از روش های عمومی برای تبدیل درب  معمولی به درب عایق صدا این است که یک ورق فوم با ضخامنت سه تا چهار اینچ از جنس تخته فیبر عایق صدا به  درب معمولی متصل نمایید. از  ورود صدا به  اتاق جلوگیری می شود. نیاز به پیچ و واشر و فوم  و یک نصاب است که ظرف چند دقیقه  انجام می شود.

روش دیگر این است که از درز بند استفاده کنید. هر قسمتی  که احتمال می دهد عبور  صدا هست، با درز بند بپوشانید. قابل جا به جایی بوده و امکان شست و شو دارد. از درزبند با کیفیت استفاده کنید. پرده آکوستیک نیز روش دیگری است. با اضافه کردن پرده آکوستیک در داخل و خارج درب، آلودگی صوتی تا حد قابل توجهی کاهش یافته و در هزینه خود صرفه  جویی کرده  اید.

لمسه کوبی چیست؟

از جمله کارهایی که در ساخت درب آکوستیک انجام می شود، لمسه کاری و لمسه دوزی است. برای زیباسازی درب و ایجاد عایق استفاده شده و حالتی شیک و زیبا به درب می دهد. به خصوص در مکان های اداری بیش تر استفاده می شود.

از روش های معمول برای آکوستیک کردن درب است. از پارچه های مخمل و چرم مصنوعی درجه یک یا درجه دو برای روکش درب استفاده می شود. به منظور ایزوله کردن سطح درب، از عایق اسفنجی یا دانسیته مطلوب استفاده می شود. گل  میخ های ساده و قلم کاری شده  در کنار دکمه  های هم رنگ با پارچه یا چرم مصنوعی، از  دیگر اکسسوری های به کار رفته در درب است. گل پیچ آب کاری شده  جهت لمسه درب در این  فرآیند استفاده می شود.

درب آکوستیک چرمی

بسیاری از اتاق های مدیریتی و سالن های کنفرانس، درب چرم ضد صدا دارد. استقبال زیادی از آن  شده است و قیمت گران تری به نسبت درب آکوستیک معمولی دارد. تنوع رنگ و طرح زیادی دارد که در سایت چرم پویان می توانید نمونه های زیادی از آن را مشاهده کنید.

درب چرمی و لمسه کاری شده

درب چرمی و لمینه و لمسه کاری شده دارای طرح ها و فرم های شیک و متنوعی است که برای جزییات بیشتر سایت چرم پویان را مرور کنید.

22 نکته مهم درباره خرید و نصب درب آکوستیک

  • در زمان انتخاب، خرید و نصب درب آکوستیک، حتما از مشاوران مجرب و مراکز اعتباردهی شده رسمی استفاده کنید.
  • در زمان خرید درب آکوستیک چرمی ضد صدا، از کیفیت چرم اطمینان حاصل کنید.
  • در زمان خرید درب آکوستیک، بایستی ضمانت چرم به صورت مکتوب در اختیار شما قرار بگیرد.
  • همه درب های لمسه و اکوستیک که خریداری می کنید، بایستی همراه با نایلون حباب دار و ضمانت نامه باشد. ضمانت درب بایستی بیش از  6 ماه باشد.
  • اگر در نقاط جنوبی یا شمالی کشور حضور دارید و رطوبت بسیار بالایی را تجربه میکنید، حتما مقاومت درب اکوستیک در برابر رطوبت و خوردگی، بررسی شود.
  • هر اندازه دانسیته پشم سنگ بالا باشد، جذاب صدا است.
  • کیفیت لمسه کاری درب را پیش از خرید به دقت بررسی کنید.
  • سوزن گل میخ و لمسه کاری ها باید به دقت و با کیفیت کامل روی بدنه درب اجرا شده باشد.
  • قیمت درب آکوستیک چرمی با توجه به افزایش قیمت متریال و چرم، هرساله روند صعودی دارد. لذا نسبت به خرید نیاز خود در اسرع وقت، اقدام کنید.
  • قیمت درب آکوستیک بر اساس نوع چرم آن بسیار متفاوت است. به هر حال، درب شما بایستی دارای ضمانت نامه کتبی باشد.
  • قیمت درب آکوستیک مورد نظر شما به نوع درب هم بستگی دارد. چوب و آلیاژ به کار رفته در درب، روی قیمت تمام شده تاثیرگذار است.
  • نصب درب توسط کارشناسان مجرب انجام شود. تحویل درب از این زمان در دستور کار شما باشد نه صرفا از زمان خرید درب در محل فروشنده.
  • در زمان نصب درب آکوستیک توجه کنید که درزگیری مناسبی میان حد فاصل درب و چارچوب آهنی ایجاد شود تا رفت و آمد صدا کاهش یابد. هر اندازه عایق صوتی به کار رفته، دانسیته بالاتری داشته باشد، درز بین چهارچوب و درب به خوبی کاور می شود و درب نصب شده، نشت صدای کمی خواهد داشت.
  • دکوراسیون داخلی محل شما و فاصله منبع تولید صدا نیز در شدت فرکانس صدای تولیدی تاثیرگذار است.
  • سعی کنید از کیفیت چوب های روسی که در ساخت کلاف داخلی درب ضد صدا آکوستیک استفاده می شود، اطمینان حاصل کنید.
  • سوزن گل میخ های گران قیمت و لمسه کاری های حرفه ای، هزینه تمام شده درب را افزایش می دهد.
  • برخی از لمسه کاری های روی درب های آکوستیک از طرح های معماری فرانسوی یا اروپایی الهام گرفته  است. با این حال امکان طرح های سفارشی نیز وجود دارد. استفاده از اشکال هندسی روی درب، مرسوم است. مثل لمسه دوزی  مبل، مشتریان فراوان دارد.
  • امکان شستن درب لمسه کاری شده در صورت استفاده از روکش چرم برای درب آکوستیک وجود دارد. توجه کنید که لمسه کاری روی درب کاری، زمان بر بوده و تاثیر زیادی روی درب دارد. 
  • به شکاف های درب توجه کنید که محل خوبی برای ورود و خروج صدا است. بایستی این شکاف ها به دقت پر شود.
  • چرم مصنوعی با کیفیت بالا از جمله گزینه هایی است که برای ساخت درب آکوستیک استفاده می شود و در ساخت روکش درب آکوستیک کاربرد دارد. روکش چرم، دوام بیش تری نسبت به پارچه داشته و ساده تر از روکش پارچه شست و شو می شود. لذا دوام و ماندگاری بالاتر دارند. اگر نظر دیگری دارید، از طریق بخش کامنت در انتهای این  گفتار به اطلاع چرم پویان برسانید.  

مشتری گرامی

صنایع  هیس چرم  پویان، ارائه دهنده  خدمات درب چرمی، درب ضد صدا ، درب آکوستیک و دیوار کوبی و چرم کوبی با بهترین کیفیت و تحت نظارت متخصصان خود است و اماده ارائه مشاوره به مخاطبان گرامی در سراسر کشور به صورت آنلاین و تلفنی است.

ساخت درب  مدیریت، درب عایق صوتی، تاج تخت چرمی، تاج تخت، ساخت دیوار کوب چرمی و انواع عایق های صوتی از دیگر خدمات صنایع چرم پویان است.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر یا دیدگاهی درباره ساخت و بهره  برداری از درب آکوستیک دارید ، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه  هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان و مدیران برسانید.

 

Top