آنچه درباره درب آکوستیک ضد سرقت باید بدانیم

درب آکوستیک که ضد سرقت باشد، نیاز مهم اماکن مسکونی، تجاری، اداری و کارگاهی در 31 استان کشور است. آلودگی صوتی در ایران به خصوص درکلانشهرها بسیار زیاد است و در کنار آلودگی هوا، چالشی مهم برای زندگی شهری امروز محسوب می شود. درب ضد صدا و یا عایق صدا که ضد سرقت هم باشد، می تواند راهکارهای برای دور شدن گوش و روان انسان از آلودگی های صوتی بیرون مکانهای سربسته  باشد.

در این گفتار سایت، درباره درب ضد صدا و روکش ها و شیوه ساخت آن، اطلاعاتی ارائه شده  است. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

 

درب ضد صدا چیست؟

متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل افزایش هزینه تمام شده ساخت اماکن مسکونی، تجاری و اداری در سراسر  کشور، عملیات ساخت و ساز با هزینه های بسیاری روبرو است و به همین خاطر، برخی  از پروژه ها، از کیفیت متریال ساخت و ساز می کاهند تا حاشیه سود بیش تری بدست آورند. عدم استفاده از عایق های صوتی و جاذب صدا، از جمله چالش های امروزی خانه ها و مراکز اداری و تجاری است.

وقتی اماکن سربسته، فاقد عایق های صوتی و جاذب صدای استاندارد باشد، موجب عبور صوت از محیط پیرامونی شده وآرامش و روان و آسایش افراد را مختل میکند. وقتی ذهن انسان درگیر باشد، امکان تمرکز وجود ندارد و این کیفیت کار و سبک زندگی انسان ها را تحت الشعاع قرار می دهد. لذا بایستی از پوششی روی دیوارها و سقف و کف استفاده  کرده که جاذب صدا باشد.

به منظور جلوگیری انتقال صوت و مقابله کردن با صدای انتقالی از محیطی به محیط دیگر، بایستی از پوششی استفاده شود که عایق صوتی اطلاق می شود. عایق های فوم صدا گیر از فناوری روز دنیا استفاده می کند و در تضعیف صداهای ناخواسته انتقالی از بیرون به داخل ، نقش مهمی ایفا می  کنند.

روش های  آکوستیک کردن  یا ضد صدا کردن درب، یکی از شاخه های  علوم  آکوستیک بوده و در منازل و سالن های همایش و کنفرانس و استودیوها و اتاق های مدیریتی  استفاده  می شود.

نکته ای که باید در مورد آکوستیک کردن درب و استفاده از عایق صوتی مناسب و درزگیری در محل تقابل درب با چهارچوب در نظر  گرفت، نصب صحیح قطعات است. هر اندازه عایق صوتی به کار رفته و درز بین چهارچوب آهنی و درب، کاور شود، درب آکوستیک شده سبب انتقال فرکانس کم تری به داخل محیط سربسته می شود. در واقع درب آکوستیک شده، نشت صدای کم تری دارد.

آیا درب ضد سرقت هم عایق صدا است؟

خیر. درب های ضد سرقت عموما ضد صدا نیست اما می توان درب ضد سرقت عایق صدا تهیه کرد. در زمان ساخت درب ضد سرقت، در2 طرف، 2 صفحه فولادی قرار می گیرند و ما بین آن ها نیز دو صفحه فولادی و شبکه های فولادی قدرتمندی قرار می گیرد که سرقت و نفوذ به درب را به سختی امکان پذیر می کند.

هوای محبوس شده  در داخل درب ضد سرقت، خودش عاملی برای عایق بندی بوده و جلوی انتقال صدای بیرون به داخل  را می گیرد. البته موضوعی است که در درب های ضد سرقت استاندارد دیده می شود. مراقب باشید که بعضا مشاهده می شود که در درب های  ضد سرقت، به جای استفاده از شبکه های فولادی، از شبکه های مقوایی استفاده می شود که سبب کاهش وزن  می  شود. البته بعضی  از مشتریان درخواست می کنند که درب ضد سرقت آن ها هم ضد صدا بوده و از پشم شیشه و یا پشم سنگ در طراحی و ساخت آن استفاده شود.

البته برای سالن های همایش و کنفرانس و هم چنین درب طلافروشی  ها می توان از روکش چرمی هم برای زیباسازی استفاده  کرد.

در ساخت درب آکوستیک، استفاده از عایق خوب و با کیفیت بسیار  اهمیت دارد. استفاده از عایق هایی که استاندارد نیست، عملکرد درب آکوستیک را کاهش می دهد و عملکرد آن را در حد یک درب  معمولی کاهش می دهد. یکی از  موارد مهم در  درب های آکوستیک، چهارچوب درب است که بایستی مناسب بوده چون مقداری از عایق صدا در درب های آکوستیک به علت استفاده از چهارچوب مناسب و مخصوص است و باید به این  موضوع کاملا توجه کرد.

کارشناسان کارآزموده ما همه موارد و دستورالعمل های طراحی و  نصب استاندارد درب های آکوستیک را برای مشتریان خود در سراسر کشور پیگیری و تلاش  می کنند تا دربی با حداکثر کیفیت و کارآرایی در اختیار مشتریان گرامی قرار دهند.

روکش ها

درب های ساخته شده برای مکان های مسکونی و تجاری، معمولا با کاور داخلی شبکه هانیکام و روکش MDF یا HDF سه میل یا پنج میل ساخته می شوند. این  مساله سبب می شود که صدای مزاحم توسط این درب ها به داخل محیط منزل و محیط کار، وارد شده و همچنان صدای  بیرون، آزار دهنده باشد. یکی از راهکار های مهم در به حداقل رساندن این  صدا ها، استفاده از درب آکوستیک است.

ورق اچ دی اف در  پشت و روی تخته های چوبی پرس می شود. در کارخانه های تولید درب، ورق اچ دی اف توسط دستگاه ممبران با پی وی سی نیز روکش می شود. اچ دی اف نوعی چوب مصنوعی با دانسیته  بالا بوده و برای ساخت درب استفاده می شود. درب اچ دی اف با روکش پی وی سی از جمله درب های اقتصادی است.

آن هم با پوشش های داخلی عایق صوتی مثل پشم شیشه، فوم پلی یورتان و فوم الاستومری و پلی استایرین که برای اطلاع از توضیحات تکمیلی، می توانید در ساعت اداری با کارشناسان سایت از طریق بخش ارتباط با ما یا کانال های ما در شبکه های اجتماعی، در تماس باشید و اطلاعات مناسبی دریافت کنید.

گاها مشاهده  می شود که درب معمولی با چهارچوب آهنی یا چوبی، انطباق مناسب ندارد. علت هم می تواند پیچیدگی یا تاب خوردگی درب یا فریم باشد. همین امر سبب وجود درز بین درب و چارچوب می شود که خود عامل نشت صدا است. گاها فضای پشت درب را می توان از طریق این  شکاف مشاهده کرد و صدا از محیطی به محیط دیگر به راحتی منتقل می شود.

لمسه کوبی

ساخت درب آکوستیک باید متناسب با چهارچوبی که قرار است نصب شود، طراحی و تولید شود. معمولا برای اکوستیک درب ها به روش لمسه کوبی از روش های زیر استفاده می کنند:

  • استفاده از پارچه های مخمل و چرم مصنوعی درجه یک برای روکش کردن درب
  • بهره گیری از عایق اسفنجی یا دانسیته مناسب به منظور ایزوله کردن سطح درب
  • بهره گیری از گل میخ های ساده و قلم کاری شده
  • استفاده از دکمه های هم رنگ پارچه یا چرم مصنوعی
  • استفاده از گل پیچ های آب کاری شده با کیفیت به منظور لمسه درب

لمسه کاری و لمسه کوبی و لمسه دوزی در دکوراسیون داخلی منازل و محل های تجاری، کاربرد زیادی دارد. از مزیت  های لمسه کوبی در مقابله لمسه دوزی در آکوستیک کردن درب این است که حذف دوخت در روش لمسه کوبی سبب می شود که عایق زیر چرم را با ضخامت بیش تر و چگالی بیش تر انتخاب نمود.

اگر درز بین درب و چهارچوب بیش از 15 میلی متر باشد، روش لمسه کوبی درب  مناسب است تا پوشش درز ایجاد شود. روش لمسه  کوبی درب در مقابل لمسه دوزی درب، زیبایی کم تر دارد اما بعد  بیش تری نسبت به روش لمسه دوزی در سطح درب ایجاد میکند. لمسه کاری یکی از روش های عایق کاری درب آکوستیک است. 

چگونه درب آکوستیک را درزبندی کنیم؟

به منظور درز بندی کردن درب آکوستیک، روش های متعددی در دستور  کار قرار  می گیرد.

یکی از روش ها، نوارهای درزگیر ضد حریق منبسط شونده است. به کارگیری قفل و یراق آلات مقاوم نیز بسیار اهمیت دارد. با استفاده از ساختار فلزی محکم، تقویت های مخصوص جهت لولا، قفل و یراق آلات ، نصب پیم های  امنیتی در طراحی درب، می توان محصولی با کیفیت و مطمئن را در اختیار داشت.

مخاطب گرامی

شرکت چرم هیس پویان با عایق  صوتی کردن دیوار مشترک به صورت کاملا تخصصی، آرامش از دست رفته در منزل و محیط کار را باز می گرداند. افتخار چرم هیس پویان، استفاده از بهترین و با کیفیت ترین عایق صدا در بازار و افزایش رضایت مندی مشتریان گرامی است.

این شرکت در زمینه  طراحی و ساخت و مشاوره در استفاده  از درب چرمی، درب مدیریتی، درب  عایق صوتی، دیوار پوش چرم، تاج تخت چرمی، درب ضد صدا، دیوارکوب، دیوارکوب چرمی و عایق صوتی، خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه ای را در اختیار مشتریان محترم  در سراسر کشور قرار می دهد.

اگر نظر و دیدگاهی درباره درب آکوستیک و موضوعات مطروحه در این گفتار دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه های مدیریتی و ساختمانی و تجاری که در شبکه های اجتماعی عضویت دارید، به اطلاع دوستان و آشنایان قرار دهید.

چرم پویان را در اینستاگرام دنبال  کنید تا در جریان جدید ترین اطلاعات درباره دنیای درب های آکوستیک و فناوری های جدید و قیمت درب آکوستیک قرار بگیرید.

Top