نکات مهم عایق کاری صوتی خانه های نوساخت

وجود صداهای ناخوشایند و زیاد برای تمامی افراد آزاردهنده می باشد. به همین دلیل افراد به دنبال یافتن راهی جهت بازگرداندن آرامش از دست رفته خود هستند. عایق سازی منزل، اداره، شرکت، کارخانه و هر محلی که شما وقت در آن سپری میکنید بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد.

در اصل شما باید قبل از تکمیل ساخت مکان مورد نظر به عایق سازی آن بپردازید. امام برخی از کارفرمایان به دلیل بالا بودن قیمت مصالح از عایق سازی صرف نظر میکنند.

عایق صوتی برای دیوار برای رهایی از سر و صدا بسیار مناسب است همچنین برای کف آپارتمان جهت جلوگیری از انتقال صدا بین طبقات خیلی کاربرد دارد. اما هنگام نصب عایق صوتی نکاتی هست که باید در نظر داشته باشید.

عایق کاری صوتی دیوارها

هدف اصلی در به کاربردن مواد و متریال عایق در ساختمان ها، کاهش عبور جریان هوا از بین دیوارها است. مواد عایق هوا را به تله می اندازد تا گرما  یا سرما را بسته به هدف عایقکاری، در داخل یا خارج دیوار حفظ کند. R در مقدار (R-value) معمولا به معنای این است که یک نوع عایق در محبوس کردن هوا در دیوار و عدم عبور آن از میان دیوار بهتر عمل می کند.

این موضوع برای صوت هم صدق می کند و یک عایق صوت می تواند به همین ترتیب مانع از انتقال صوت از دیوار، کف و بخش های مختلف ساختمان شود.

این به این معنا نیست که صدا با استفاده از عایق صوت به کلی قطع می شود و منتقل نمی شود. نویز یک طول موج است که لرزش هم دارد و عایقکاری یکی از فاکتورهایی است که در کاهش صدا تاثیر گذار است.

تکنیک های جدید، مواد جدید، زمان بیشتر به معنای ارزشمندی بیشتر یک ساختمان است. بهترین راه این است که شما مشخص کنید کدام بخش ساختمان نیاز به عایق بندی صوتی دارد. که این بخش ها همان دیوارهای داخلی و خارجی و فاصله ی بین طبقات هستند.

دلیل آن این است که مناطق مسکونی عمدتا در زندگی شهری بسیار پر سر و صدا هستند و ساعات خواب افراد نیز بسته به شغل آن ها با یکدیگر متفاوت است و ممکن است ساعات کار افرادی در جامعه، با ساعات استراحت دیگر افراد متفاوت باشد.

وجود این نویزها و آلودگی های صوتی تاثیرات منفی زیادی بر روی سلامت روحی و جسمی افراد جامعه و خانواده شما دارد.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آلودگی های صوتی و تاثیرات منفی آن و همچنین صداهای مزاحم به لینک های زیر مراجعه کنید.

بررسی صداهای مزاحم و راه های مقابله با آنها

آلودگی صوتی و تاثیرات آن بر زندگی

 بنابراین نویزها و آلودگی های صوتی را می توان از طریق عایق های صوتی بر طرف کرد. برای این منظور کاهش صدای ورودی به خانه قدم اول است.

نکات مهم عایق کاری صوتی ساختمان های نو

عایق سازی دیوارها و کف نیاز به مصالحی دارد. نکته مهم این است که شما برای عایق سازی مصالح پیشنهادی زیادی دارید. قصد داریم در ادامه چند نکته مهم و کاربردی جهت عایق سازی دیوارها بگوییم.

نکته اول

از MLV یا وینیل حجیم برای عایق صوتی استفاده کنید تا میزان صدا را کاهش دهید. همچنین حفره های دیوار رابا عایق هایی با R-Value بالا پر کنید، هر چه R-Value بالاتر باشد، میزان جذب صدا و بلوکه کردن آن بیشتر است.

نکته دوم

هرگز عایق بندی اتاق های زیر شیروانی و بالکن ها را فراموش نکنید. اطراف درها، پنجره ها و هر فضای باز دیگر در درون دیوارها را عایقکاری کنید تا نویز عبوری از آن فضاها را کاهش دهید.

نکته سوم

از فوم های ضد صوت استفاده کنید برای فضاهایی مثل داکت یا فضای تهویه مطبوع حمام و دستشویی؛ چرا که این فضاها اگر عایقکاری نشوند ممکن است تمام تلاش های شما برای عایق کاری صوتی بی ثمر بماند.

نکته چهارم

محل تقاطع سقف و دیوار و کف نیز از جمله مهم ترین مکان هایی هستند که باید حتما آن ها در عایقکاری لحاظ کرد.

نکته پنجم

سازه های های فلزی به میزان کمتری نسبت به چوب، صدا را انتقال می دهند و هنگامی که به درستی عایق بندی می شوند، مانع خوبی برای صوت خواهد بود.

نکته ششم

کف ساختمان به خصوص در آپارتمان ها می تواند صدا را به میزان بسیار زیادی منتقل کند. در این مورد نیز از عایق بین طبقات برای عایق صوتی در این فضا حتما استفاده کنید.

همانطور که در ابتدا گفتیم بسیاری از کارفرمایان این روش اصولی را پیش نمی گیرند و جهت پایین تر شدن قیمت نهایی از عایق کاری صوتی دیوارها و کف میگذرند.

اگر شما احساس میکنید به آرامش نیاز دارید و خواهان عایق سازی صوتی منزل و اداره خود هستید اصلا دیر نشده است. حتی پس از ساخت و اتمام مکان مورد نظر نیز میتوانید به عایق سازی صوتی آن بپردازید.

فقط کافیست با شرکت چرم پویان در ارتباط باشید تا پنل های صوتی و درب های آکوستیک و... جهت عایق سازی مکان مورد نظرتان داشته باشید.

 

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

Top