انواع عایق صوتی برای دیوار

برای درک اهمیت عایق سازی و اکوستیک کردن دیوار ها چند سوال مطرح میکنیم و شما میتوانید با توجه به آنها متوجه اهمیت زیاد عایق سازی شوید.

آیا شما هم مانند من بیشتر اوقات خود را در خانه به سر می برید؟ آیا کار شما به نوعی دورکاری محسوب می شود و با وجود تمام سر و صداهایی که بیرون و درون خانه است، تمرکز کردن برای شما مشکل است؟

 آیا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که از عایق صدا برای دیوار استفاده کنید؟ تا چه حد برای عایق کاری ساختمان خود وقت گذاشته اید؟ آیا می دانید که شرایط آب و هوایی در انتخاب نوع عایق شما از اهمیت زیادی برخوردار است؟

دلایل زیادی وجود دارد که نیاز به عایق بندی صدا برای دیوار داریم. برای انتخاب بهترین نوع عایق صوتی، باید به این نکته در ابتدا توجه کنیم که چه عواملی موجب سر و صدا شده است.

انواع صدا

صداها را میتوان به دو گروه عمده تقسیم کرد. دانستن تعریف و فرق این دو گروه میتواند کمک زیادی به انتخاب عایق صدای مربوط به محل زندگی شما باشد.

صدای بدون ضربه

سر و صداهایی که بدون ضربه ایجاد می شود. به طور معمول از ترافیک می توان نام برد. یا در صورت نازک بودن دیوارها، صداهایی که از رادیوها و تلویزیون های همسایگان شنیده می شود. در واقع این نوع سر و صداها بسیار رایج است.

ضدای ناشی از ضربه

سر و صداهای ناشی از ضربه، به عنوان یکی از بدترین موارد گزارش شده می باشد. اگر منزل شما در کنار کارگاه، کارخانه یا هر مرکزی که سر و صدای شدیدی داشته باشد حتما نیاز به عایق صوتی برای رهایی از سر و صدا پیدا خواهید کرد.

شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صداهای مزاحم و راه های مقابله با آنها به لینک زیر مراجعه کنید

بررسی صداهای مزاحم و راه های مقابله با آنها

عایق صدا برای دیوار چیست؟

قبل از اینکه شما عایق مورد نظر خود را انتخاب کنید باید یک دید کلی در رابطه با مواد سازنده این عایق داشته باشید. برای درک بهتر این مسئله شما باید صدا را به عنوان یک انرژی در نظر بگیرید که از تکان خوردن اجسام مختلف ایجاد می شود و باید به جایی انتقال یابد. در طول مسیر حرکتش نیز باعث ایجاد حرکت در سایر اجسام می شود. سپس این انرژی به گوش ما می رسد و با لرزاندن پرده گوش ما کاری می کند تا ما آن را بشنویم.

پس اگر ما می خواهیم این صدا نشنویم باید این زنجیره را جایی قطع کنیم. قطع کردن این زنجیره بدون استفاده از موادی مانند عایق صدا برای دیوار ممکن نیست. شما باید با توجه به نوع صدا و محل زندگی خود عایق مورد نظر را انتخاب نمایید.

انواع عایق صدا برای دیوار :

همانطور که گفتیم دلایل بسیار متعددی جهت عایق سازی دیوارها وجود دارد. همینطور روش های زیادی جهت عایق کردن وجود دارد. در ادامه به برسی برخی از مهم ترین راه ها و روش های عایق سازی دیوارها میپردازیم.

پرده پنبه ای سیاه رنگ :

این نوع عایق می تواند به میزان 70 الی 90 درصد صدا را کاهش دهد که جنس آن 100 درصد پنبه ای است. این نوع پرده به جای اینکه صدا را جذب نماید آن را منحرف می کند. استفاده از این پرده ها ساده است و هنگام نصب خرابی زیادی برای ساختمان شما به بار نمی آورند شما می توانید از این عایق صدا برای مهد کودک، مسکن ، دفتر کار و … استفاده نمایید.

این عایق علاوه بره اینکه می تواند عایق صدا باشد می تواند به عنوان یک عایق حرارتی نیز عمل کند. یعنی در زمستان محیطی گرمتر و در تابستان محیطی خنکتر را برای شما فراهم کند.

فوم های پنلی :

استفاده از این فوم ها به عنوان عایق صدا برای دیوار می تواند صدا تقریبا به صورت کامل از بین ببرد. همچنین طراحی غیر مسطحی که این عایق دارد باعث می شود تا از ایجاد اکو جلوگیری شود. اگر شما به عنوان یک مدرش موسیقی در حال فعالیت هستید استفاده از این عایق می تواند برای شما ایده آل باشد. استفاده از این پانل ها تنها برای دیوارها نیست، شما می توانید از آنها برای سقف و پنجره، در و کف نیز استفاده کنید.

عایق پشم معدنی :

این عایق پشم معدنی از سنگ طبیعی و سرباره ساخته شده است و به همین دلیل سبک و نیمه سخت است. این عایق به صورت انحصاری برای استفاده داخلی مانند کف و دیوار ساخته شده است.

سبک بودن و غیر قابل اشتعال بودن و همچنین ضد آب بودن این عایق از بهترین ویژگی های آن محسوب می شود. هنگام نصب این عایق بهتر خیلی دقت به خرج دهید چرا که هر گونه تماس آن با چشم و پوست شمامی تواند موجب مشکلات جسمی برای شما شود. بهتر است که برای نصب این عایق از افراد متخصص استفاده کنید.

 

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

Top