دفع آلودکی صوتی با انواع درب چرمی

یکی از معزلات موجود در زندگی های آپارتمانی آلودگی های صوتی هست متاسفانه با توجه به عدم نظارت درست در ساخت وساز وکاهش هزینه ها برای دستیابی به سود بیشتر مسئله آلودگی صوتی کاملا نادیده می شود و عایق های پوششی برای کنترل این مسئله مورد استفاده قرار نمیگیرد. درهای معمولی وچوبی که مورد استفاده قرار میگیرد درست است از لحاظ هزینه پایین تر از درهای ضد صدا هستند ولی در این درها اغلب به علت عدم تطبیق در با فریم آهنی یا همان چارچوب درزهای معتدد وزیادی بوجود می آید و به مرور زمان این درزها به شکاف تبدیل میشود . برای حل مشکل آلودگی صوتی بهتر است از عایق های فوم که مانع انتقال صدا از یک محیط به محیط دیگر میشود استفاده کرد.

کمتر دیده میشود برای جلوگیری آلودگی صوتی کسی از عایق فومی که کفیتی خوبی دارد استفاده کند. در مکان هایی مانند سینما ویا سالن های همایش ها وهمینطور استودیوو....جلوگیری از آلودگی صوتی اهمیت زیادی برخودار است که درب ها در جلوگیری از این معزل نقش مهمی دارد . درب آکوسیت با توجه به ویژگی هایی که دارد می توانند مهم ترین وبهترین عامل انتقال صدا وامواج صوتی به محیط های اطراف باشد. درب آکوسیت با کفیت به عایقی با کفیت بالا وهنچنین چارچوبی مناسب عایق نیاز دارد که از کفیت بالا برخودار باشد در غیر این صورت کفیتی همانند یک درب معمولی دارد. اصولا عایق های مناسب وبا کفیتی که امروزه قابل دسترس هستند ودر درب های آکوسیت مورد استفاده قرا میگیرند عبارتند از : مينرال وول ، فوم پلي يورتان ، فوم الاستومري ، پلي استايرن است.
همانطور که گفته شد یکی دیگر از راههای جلوگیری از انتقال صدا استفاده از درب های ضد صدا هست شما با آکوسیت کردن در آپارتمان یا سالن ویا محل کارتان بدین صورت که با استفاده از یک عایق صوتی مناسب وپوشش دهی خوب درز در یعنی محل تطابق در با چارجوب یا همون فریم آهنی در می توانید مانع انتقال صدا به محیط دیگری شوید که هر چه دقت در انتخاب عایق صوتی و پوشش درز ، را بالا ببریم به همان نسبت آلودگی صوتی محیط پیرامون خود را کاهش داده ایم.
یک راه اقتصادی برای کاهش هزینه ها این است که شما میتوانید از درب های ضد سرقت استفاده کنید . در درب های ضد سرقت دو طرف درب را یک صفحه فولادی میگذارنند بنابراین دو صفحه فولادی در هر دو طرف داریم که بین آنها شبکه های فلزی پرازهوا وجودارد وهمین هوا که درآنجا قرار دارد مانع انتقال صدا میشود. نکته مهم این است که شما باید از بالا بودن کفیت درب ضد سرقت اطمینان حاصل کنید و بدانید عایق صوتی در درب ضد سرقت فقط زمانیکه از استاندارد وکفیت بالا برخودار باشد امکان پذیر است . برای مثال در دربهای ضد سرقت چینی بجای صفحه های فولادی از مقوا استفاده میشوند که این امر باعث سبکی این درب های چینی میشوند وخیلی ها بر اساس اطلاعات کمی که دارند این سبک بودن را دلیل برتر بودن می دانند.
در درب های ضد سرقت بر حسب نوع استفاده شما که در چه مکانی میخواهید از آن استفاده کنید می توانید از عایق های پشم شیشه ویا پشم سنگ هم استفاده کنید و برای جلوه زیبای درب از روکش چرم هم می توانید استفاده کنید.

آکوسیت کردن درب:


اصولا آکوسیت کردن درب به دوصورت انجام میشود روش اول آکوسیت به روش لمسه کاری وروش دوم لمسه دوزی درب هست. که دراین روشها با توجه به انتخاب شما از پارچه های مخملی ویا چرم مصنوعی که از کفیت بالا برخودار است که تفاوت استفاده از این دو را در مقاله پیشین گفتیم و همینطور از عایق اسفنجی استفاده میشود ویا سطح درب را با یک چگالی که مناسب درب است ایزوله میکنند و همینطور از گل میخ های که با توجه به رنگ چرم ویا پارچه ایی که انتخاب کرده اید و همچنین دکمه وگل پیچ آبکاری شده هم استفاده میکنند.
با توجه به این موارد می توان نتیجه گرفت که زیبایی وجلوه زیبا هم می توان از خصوصیات دیگر درب آکوسیت بیان کرد.

Top