درب کاربردی ضد آب abc

با توجه به طراحی امروزه ساختمان ها و کمتر شدن فضا موجود برای سرویس بهداشتی و حمام،بخارات آب و رطوبت بیشتر در معرض درب ها قرار دارد و این مشکل نیز مانند سایر مشکلات راه حل به خصوص خود را دارد.

 پیشنهاد ما به شما درب های ضد آب abc میباشد.

درباره درب ضد آب abc چه میدانید؟

با توجه به پیشرفت در طراحی درب ها متناسب با نیازهای مختلف شاهد ورود درب های ضد آب به این عرصه بودیم. این نوع درب ها که برای مکان هایی که بیشتر در معرض رطوبت و بخار آب هستند طراحی و تولید میشوند میتوانند مشکلات حاصل از وجود رطوبت را به قدری کاهش دهد که با اطمینان بگویید این مشکلات به طور کامل حل شده اند.

درب هایی که در معرض رطوبت قرار دارند مانند درب حمام و سرویس بهداشتی، درب جکوزی، درب سونا و... به دلیل وجود رطوبت و بخارات آب عمرمفید کمتری نسبت به سایر درب ها دارند و میتواند مکانی برای رشد و افزایش موریانه و دیگر حشرات باشد.

پس اگر شما هم به فکر حل این مشکلات هستید پیشنهاد مجموعه هیس چرم پویان استفاده از درب های ضد آب abc است.

در میان انواع درب های ضدآب مدلabc بهترین نوع خود میباشد.این درب ها قابلیت ضدعفونی کردن و شستشو دارند و با رویه ضدآب خود این امکان را به شما میدهند.

 

درب ضدآب abc چیست؟

این مدل درب ضدآب با رویه پلاستیک abc که مخفف کلمهAcrylonitrile botadiene styreneمیباشدبه طور کامل پرس شده است و انتقال رطوبت را غیرممکن و به حداقل ترین میرساند.

 . ورق abc در ابعاد 212 در 92 سانتیمتر و با ضخامت 2.1 میلیمتر معمولا در طرح چرم و چوب به کار گرفته می شوند. امکان رنگ آمیزی ورق abc وجود دارد.

این درب ها با فناوری نوین طراحی و تولید میشوند و مبنای تولید آنها بر شبکه چوبی میباشد که با ورق های abc پوشانده شده و در محل های مورد نیاز با یک لایه رزین و مواد ضدآب کاملا پوشش داده است و امکان نفوذ آب را به حداقل ترین و اگر کاملا اصولی باشد به صفر میرساند.

 

 

طریقه ساخت درب های ضدآب abc :

مراحل تولید این درب ها از سه بخش عمده تشکیل شده است که به شرح زیر است:

اولین مرحله پیکربندی اولیه درب است.در این مرحله چهارچوب درب از چوب نراد ساخته میشود و فضای چهارچوب از فیبرهای فشرده و یا انواع چوب مانند چوب روسی پر میشود

 در مرحله دوم ساخت دو طرف درب نئوپان یا ام دی اف به قطر 3 میلی متر قرار میگیرد.

در مرحله سوم که مرحله پایانی میباشد و مهم ترین بخش فرآیند ساخت درب ضدآب محسوب میشود زمان قرارگیری ورقه abcاست.قبل از قرار دادن ورق abc تمام درب خام با مایع رزین وکیوم میشود و سپس ورق abc به قطر 1.2 میلی متر بر روی درب پرس میشود.

 

عمده تفاوت درب های ضدآبabc با دیگر درب های موجود:

 

مقایسه درب abc با درب PVC:

مراحل ساخت هردو درب به یک صورت ایت و استراکچر داخلی آنها نیز مشابه است و تفاوت عمده میان آنها را میتوان در مرحله آخر ساخت نام برد. بدین صورت که در درب های abc از ورق های abc به ضخامت 1.2 میلی متر استفاده شده ولی در درب هایPVC از ورق های PVC به ضخامت 0.4 میلی متر استفاده شده است.

علاوه بر این دردرب های ABC تمام قسمت ها با استفاده از رزین پوشش داده میشود ولی در درب های PVC این اتفاق نمی افتد.

موارد کاربرد دربهای PVC مناسب برای درب اتاقی و درب ورودی می باشد و درب های abc مناسب برای سرویس بهداشتی ( حمام، توالت ) و مکانهایی که در معرض رطوبت هستند می باشد.

طرحای درب PVC با توجه به اینکه توسز دستگاه CNC طراحی می گردد، دارای وسعت زیادی هستند در صورت که این امر درمورد دربهای abc دارای محدودیت است و امکان طراحی CNC در مورد دربهای abc وجود ندارد.

و در اخر رویه دربabc و درب PVC هر دو ضد آب است اما در برابر نور مستقیم آفتاب آسیب پذیرند.

 

مقایسه درب abc با درب HPL ( ملامینه ):

تنها شباهت این دو درب در مرحله ساخت فقط مرحله اول است که استراکچر داخلی آنها یکسان است ولی در مراحل بعدی متفاوت هستند.

 در درب های abc یه لایه ورق MDF پرس می شود و بر رویه آن رویه abc قرار می گیرید و سراتاسر قسمت های نرات درب رزین می شود اما در درب های HPL تنها رویه ملامینه بر روی کلاف داخلی پرس می شود و در حالت عادی نرات و لبه های درب به صورت چوبی می باشد مگر آنکه به سفارش مشتری لبه ها رزین شود.

درب های abc خاصیت ضدخش دارند و درصورت برخورد با جسم نوک تیز روی آن خش نمی افتند و به صورت مات و چرم مانند تولید میشود درصورتی که درب های ملامینه دارای رویه براق و ضاف میباشد که دربرخورد با جسم نوک تیز خش می افتد.

 دربهای HPL نسبت به نور آفتاب حساسیتی ندارند، در صورتی که دربهای abc  نسبت به نور آفتاب حساس هستند و تبله می کنند.

 

مقایسه درب abc با درب HDF:

این دو درب نیز در در دو مرحله اول مشابه هستند و استراکچر داخلی آنها یکسان میباشد و در درب های HDF نیز مانند درب های abc بر روی آن ها ورق های HDF و یا MDF پرس میشود.

 رویه درب های HDF با استفاده از فیبر استخوانی می باشد در صورتی که برای درب های ای بی اس از رویه ام دی اف می باشد که بر روی آن ورق های پلیمری abc با استفاده از پرس سرد وکیوم شده و لبه های کار رزین و عایق بندی می شود.

رویه درب های HDF به ضخامت 4  می باشد در صورتی که رویه دربهای abc با استفاده از MDF با ضخامت 5 میلیمتر می باشد که روکش abc بر روی آن وکیوم شده است.

رویه درب های اچ دی اف ضد آب نمی باشد در حالی که دربهای abc کاملا ضد آب است.

 

در نهایت لازم است بدانید  این دربها ساخته شده از چوب و مواد ضدآبabc که نوعی پلیمر قابل بازیافت و دارای سازگاری مناسب با طبیعت می باشد که امروزه در بیشتر کشورهای جهان مورد استفاده و جایگزین مناسبی برای دربهای منسوخ شده آلمینیومی و چوبی است .

این دربها ضدآب ، ضدخش،قابل شستشو ، مقاوم در برابر ضربه،عایق صدا و حرارت و دارای رنگهای زیبا و متنوع با طرح هایی مطابق ذوق و سلیقه مشتریان قابل ارائه می باشند

Top