درب ضدسرقت و عایق صدا

در زندگی امروزه امنیت و فرار از آلودگی صوتی از مهم ترین نیازها سناخته میشود. و افراد به دنبال دستیابی همزمان به این دو نیاز اساسی هستند. استفاده از درب های ضدسرقت آکوستیک پیشنهادی است که نمیتوان آن را رد کرد.

چرا درب های آکوستیک ضروری است؟

همانطور که گفتیم نیاز امروزه تمام افراد شهرنشین، به خصوص در شهرهای صنعتی و بزرگ که آلودگی صوتی زیادی را متحمل هستند وجود عایق های صدا میباشد که این آلودگی صوتی را از بین ببرد.

روش اصولی ساخت ساختمان ها عایق کردن دیوارها میباشد ولی به دلیل افزایش هزینه تمام شده در اکثر پروژه ها این اصول رعایت نمیشود و در نهایت این افراد هستند که باید به فکر عایق کردن محیط زندگی و کار خود باشند.

به منظور عایق کردن استفاده از درب های آکوستیک میتواند مشکل شما را تا حد زیادی از بین ببرد. به همین دلیل است که میگوییم استفاده ار درب های آکوستیک ضروری است.

روش های آکوستیک کردن یا ضد صدا کردن درب یکی از شاخه های علم آکوستیک درب های ساختمان و سالن ها می باشد.

هدف اصلی از بین بردن صداهای زائد می باشد.

مهمترین نکته در آکوستیک درب ها استفاده از عایق صوتی مناسب و درز گیری درب در محل تقابل درب با چهارچوب (فریم آهنی) است.

هر چه عایق صوتی استفاده شده و درز بین چهارچوب و درب به خوبی پوشش داده شود درب آکوستیک شده نشت صدای کمتری خواهد داشت.

درب آکوستیک بیشتر در ورودی و خروجی سینماها ، سالن‌های همایش ، سالن اجتماعات و لابی ، استودیو ها ، اتاق های تأسیسات  و برق ، هتل ها ، بیمارستان ها ، اتاق سرور و دیتا سنتر و محیط‌ های اداری استفاده می شود.

اهمیت درب آکوستیک در این نکته است که بتواند تمامی وظایف فوق را با وجود درزهای متعدد در اطراف خود انجام دهد.

برای این منظور ساختار داخلی درب بر اساس نیاز تعریف شده محیط، باید عایق صوت و جاذب صوت باشد. کوچکترین منفذ می‌تواند تمامی قابلیت‌های موجود در ساختار درب را زیر سؤال ببرد

در تولید درب های آکوسیتک استفاده از عایق بسیار حائز اهمیت است، استفاده از عایق غیر استاندارد عملکرد درب آکوسیتک را دچار اختلال میکند و کارایی درب را پایین می آورد و حتی آن را مثل یک درب معمولی میکند. یکی از مواد مهم در درب های آکوستیک چارچوب درب است که باید مناسب باشد زیرا مقداری از عایق صدا در درب های آکوستیک به علت استفاده از چهارچوب مناسب و مخصوص می باشد.

نیاز دومی که گفتیم برای تمام افراد مهم است امنیت است. برای حفظ امنیت راه های زیادی وجود دارد که از جمله آنها استفاده از درب های ضد سرقت است.

درب ضد سرقت آکوستیک

درب ضد سرقت عایق صدا نیز می توان باشد. به این علت که در هنگام ساخت درب ضد سرقت در دوطرف درب 2 صفحه فولادی قرار می گیرد و مابین آن دو صفحه فولادی ، شبکه های فلزی قرار می گیرد که در بین آنها هوا وجود دارد .

این هوای محبوس در داخل درب های ضد سرقت می تواند به عنوان یک عایق مناسب صدا عمل کند . این مورد فقط در درب های ضد سرقت استاندارد رعایت می شود .

در درب های ضد سرقت چینی به جای استفاده از این شبکه های فولادی معمولا از شبکه های مقوایی استفاده می شود که این یکی از دلایل وزن پایین درب ضد سرقت چینی است .

 همچنین در صورت درخواست مشتری داخل درب ضد سرقت پشم شیشه یا پشم سنگ نیز به کار برده می شود.‍‍‍

علاوه بر این داشتن روکش چرمی هم به کیفیت و ماندگاری بیشتر درب ها کمک میکند و هم با دادن ظاهری زیبا و جذاب به دکوراسیون داخلی شما کمک زیادی میکند.

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

 
Top