ارزان ترین روش های عایق سازی صوتی

عایق سازی و آکوستیک کردن خانه، شرکت، ادارات و.. از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. اما ممکن برخی اوقات هزینه عایق سازی بیشتر از انتظار شود و از آنجایی که هزینه این کار از موارد مهم و قابل اهمیت می باشد قصد داریم در ادامه چند روش عایق سازی و آکوستیک ارزان را معرفی کنیم.

اما توجه کنید ضریب خطا این روش ها بالاتر می باشد و شما نباید انتظار یک مکان کاملا آکوستیک شده را داشته باشید.

روش های ارزان عایق سازی صوتی

همانطور که گفتیم این روش ها جایگزین کامل متریال و تجهیزات آکوستیک سازی نمی باشد ولی میتواند تا د زیادی از صداهای اطراف را جذب کند و شما ارامش نسبی داشته باشید و دچار آسیب های آلودگی صوتی نشوید.

استفاده از پرده :

استفاده از پرده نه تنها فضای داخلی خانه شما را در مقابل همسایگان ایمن می کند، بلکه زیبایی خاصی به ساختمان شما می دهد. با استفاده از پرده های کتانی و ضخیم می توانید هم از ورود صدا به داخل ساحتمان جلوگیری کنید و هم اینکه به زیبایی اتاق کمک کنید. استفاده از این نوع پرده برای جذب صدای ترافیک و داخل ساختمان مفید است.

استفاده از فرش برای کف ساختمان :

اگر سر و صدای همسایگان شما را آزار می دهد می توانید از فرش و موکت استفاده کنید. احتمال ورود و خروج صدا از کف ساختمان بسیار زیاد است و شما میتوانید به سادگی مانع از این اتفاق شوید و برای این کار فقط باید کف منزل خود را بپوشانید. استفاده از فرش و موکت میتواند روش بسیار مناسب و ارزان قیمتی باشد.

فرش ها بخاطر ساختار آکوستیک نرمی که دارند، می توانند این ضربه ها را جذب کرده و ارتعاشاتی که به ساختمان منتقل می شود را کاهش دهد. به همین خاطر انداختن فرش در اتاق اصلی خانه ،راهی آسان است برای بلوک صدای ضربه ها تا از طریق سقف عبور نکنند.

فرش ها با زندانی کردن امواج صوت در الیافشان می توانند اکو را جذب کنند. بهترین راهکار این است که کل کف سطح زمین را با مناسب ترین ضخامت فرش بیاندازید.همچنین برای بالا بردن اثرگذاری فرشتان ،می توانید یک زیرانداز زیر آن بیاندازید.

اضافه کردن مبلمان به فضای داخلی :

برای اینکه بتوانید از هزینه ای که می کنید بهترین نتیجه را بگیرید باید ماهیت صوت و روش کار آن را بدانید. یکی از روش هایی کاهش صدا استفاده از وسایلی است که به جذب صدا کمک می کنند. استفاده از مبلمان برای فضای داخلی می تواند بسیار موثر باشد. این روش میتواند گزینه  بسیار مناسب و ارزان قیمتی باشد. زیرا هم زیبایی به دکوراسیون منزل شما می افزاید هم جاذب خوبی برای آلودگی صوتی محسوب میشود.

عایق کاری اتاق با استفاده از پتو :

اگر شما باز هم نمی خواهید برای خرید وسایل خانه هزینه زیادی بکنید، می توانید از پتو استفاده کنید! بله تعجب نکنید، استفاده از پتوهای ضخیم می تواند بهترین گزینه ارزان برای شما باشد.

برای استفاده از این روش به تنها چیزی که نیاز دارید پتوهای ضخیم است. سپس باید تعیین کنید که می خواهید صداهای داخلی را عایق کنید یا صداهای خارجی. البته که استفاده از این روش چیزی نیست که ما به شما توصیه کنیم، ولی لازم دیدیم روش های ارزان قیمت برای افرادی که از آلودگی صوتی در عذاب هستند ولی فعلا امکان استفاده از درب ها و پنل های آکوستیک را ندارند معرفی کنیم.

قطعا این روش ها دائمی نیستند و تنها میتواند به طور موقت شما از آسیب آلودگی صوتی در امان نگه دارد.

درزگیر و بستن منافذ

بجز پوشاندن در و پنجره با پتو یا پرده های عایق صوتی، چند راه حل آسان تر هم وجود دارد:

از نوارهای درزگیر یا واشر لاستیکی در فاصله ی بین درب/پنجره با چارچوب استفاده کنید. آن ها باعث می شوند که در و پنجره کاملا بسته شود و هیچ هوا یا صدایی نتواند از آنجا عبور کند.

استفاده از یک درزگیر پارچه ای بلند و ضخیم در زیر درب.

کتابخانه و یا کمد را در مقابل دیوار مشترک

دیواری نازک دارید؟ اضافه کردن یک عایق داخلی به دیوار، یک ترفند هوشمندانه است که باعث کاهش سروصدای آپارتمان کناری می شود. تنها کاری که باید بکنید، اضافه کردن اجسام به قفسه کتاب است. مواد و اشیاء سنگین در برابر لرزش مقاومت می کنند و از این طریق انتقال صدا را کاهش می دهند. هرچه اشیا سنگین تر و پرچگالی تر باشند، جذب صدای بهتری دارند. فقط مطمئن شوید که کتابخانه تان کاملا به دیوارها ، کف و سقف چسبیده است تا شکاف هوا وجود نداشته باشد یا به تعبیری، راه دیگری برای صدا نماند.

موارد بالا چند نمونه از مهم ترین روش های عایق سازی صوتی ارزان را بررسی کریدم ولی تاکید میکنیم این روش ها نمیتواند به طور کامل به شما کمک کند.

استفاده از درب ها و پنل های آکوستیک از جمله راه های حرفه ای تر می باشد و شما میتواند به راحتی با داشتن این موارد از طور نسبتا خیلی بالایی مکانی عایق شده از صدا داشته باشید.

شرکت آکوستیک هیس دارای 4 دهه تجربه در زمینه آکوستیک و عایق های صوتی میباشد و تلاش میکند تا با ترکیب هنر و زیبایی در کنار استفاده ازپنل های آکوستیکی جاذب صدا به نوآوری و تنوع در زمینه عایق های صدا دست یابد.

 

Top